Eerste maand in Aus! - Reisverslag uit Perth, Australië van Nina Smit - WaarBenJij.nu Eerste maand in Aus! - Reisverslag uit Perth, Australië van Nina Smit - WaarBenJij.nu

Eerste maand in Aus!

Blijf op de hoogte en volg Nina

18 Maart 2014 | Australië, Perth

Hallo lieve mensen :)

Hopelijk gaat alles goed met jullie daar in 't verre Nl :)
Ik heb eindelijk een rustig momentje om m'n reis eens op 'papier' te zetten. Ik zal bij het begin beginnen en proberen er een niet al te lang verhaal van te maken ;)

13 februari.
Nu ging het echt gebeuren, m'n backpack was gepakt en ik was klaar om te gaan, op naar Schiphol! Nog steeds een beetje een onwerkelijk idee dat ik dit echt ging doen, was de afgelopen tijd zo druk geweest dat ik nauwelijks tijd had om me te verheugen op m'n reis en nu was het dan ineens zover. Spannend, maar vooral heel erg veel zin in! Jammergenoeg hoort bij zo'n verre reis ook het afscheid nemen van iedereen.. na een paar heeele dikke knuffels, lieve woorden, nog meer knuffels en een paar traantjes ging ik dan de gate door. Zwaaien tot iedereen uit het zicht was en toen kon het avontuur echt beginnen, op naar Australië!!!!

Vliegtuig.
Het eerste deel van de vlucht (Amsterdam-Bangkok) heb ik vooral geslapen (poging tot) en voor me uitgestaard eigenlijk haha. Even bijkomen van alle emoties en m'n gedachten op een rijtje zetten. Het was een vlucht van 11 uur, maar eigenlijk 'vloog' de tijd voorbij. Naast me zat een Ierse man die wel gezellig aan de klets was, dus dat hielp ook mee. Hij ging z'n vrouw bezoeken in Thailand, zij probeerden daar samen een bedrijf op te starten in gedroogde varkenshuiden.
TIjdens de eerste stop (1,5 uur) in Bangkok kwam ik al een Nederlandse jongen tegen die ook richting Sydney ging; Tim. Gezellig mee zitten kletsen op het vliegveld en nog bijna onze vlucht gemist! We stonden bij de verkeerde gate te wachten en moesten rennen om het vliegtuig nog te halen, woepsie. Langs de ongeduldige stewardessen heen, als laatste het vliegtuig in en op naar de volgende tussenstop: Taipei, Taiwan.
Toen we in Taipei uit het vliegtuig kwamen bleken er een stuk of 6 Nederlanders in het vliegtuig te zitten die allemaal naar Sydney gingen. Met twee van hen, Tim en Nick, ben ik Taipei ingegaan. Onze tussenstop duurde 10 uur, dus we hadden genoeg tijd om de stad even te gaan verkennen. Met de bus (die aangekleed was met gordijntjes met ruches en allerlei tierelantijntjes en gouden randjes) richting het centrum. Dit was zo'n gezellige dag, heb zo gelachen en genoten. We zijn de 101 tower in gegaan voor een mooi uitzicht over Taipei, maar het was helaas heel mistig dus het was niet heel indrukwekkend. Beetje rondgelopen in die toren, langs de winkeltjes, wat gegeten bij de Mac (ja ik weet het, schande, maar we waren zo gaar en hadden zo'n honger dat dat even het makkelijkst was ;)). Voelde ons wel heel Hollands tussen al die Aziaten daar. Terug naar het vliegveld, daar in heeele relaxte luie stoelen gewacht tot onze vlucht ging. Op naarrrr Sydney!!
Laatste gedeelte van de vlucht duurde nog eens 9 uur (in totaal 36 uur!) en tegen de tijd dat we Sydney naderden was ik zo gaar! Ik had nauwelijks kunnen slapen, twee dagen niet gedouched, geen tanden gepoetst, vet haar, geen deo, gatverdamme, ik voelde me zo goor! Afscheid genomen van de Nederlandse jongens (ik ging naar een ander hostel), nummers uitgewisseld en richting m'n hostel. Moest nog een kwartier met de trein en nog eens een kwartier lopen in de brandende hitte. Wat was ik blij toen ik m'n spullen had gedropt en eindelijk een douche kon nemen! Dat was echt de beste douche in tijden.

Sydney.
(sorry mensen, het verhaal wordt nu al langer dan de bedoeling was ;))
Tijdens het ontbijt een Chinees meisje ontmoet die voorstelde om me een beetje wegwijs te maken in Sydney. Toen we samen het hostel uitliepen kwamen we toevallig een van de Nl jongens uit het vliegtuig tegen, Ruben, die gezellig met ons mee ging. Het Chinese meisje nam een soort van leidersrol op zich en sjeesde door de stad heen. Ik moest af en toe echt moeite doen om m'n lachen in te houden. Ondanks haar korte beentjes had ik moeite om haar bij te houden, ze sjeesde door rode stoplichten heen (keek links en rechts, toen naar ons en riep ze weer met haar hoge stemmetje 'Yes, come on! Let's gooo!'). Na twee dagen met haar door Sydney wandelen had ik het gevoel dat dat stemmetje me zelfs in m'n dromen achtervolgde. Haha, maar lief dat ze me rondleidde.
De rest van de week met Tim, Nick en Bart (ook uit het vliegtuig) opgetrokken en dat ging op een iets relaxter tempo. Lekker lui in de zon gelegen in de Botanical gardens (prachtig park midden in Sydney vlak naast het Opera House waar kakatoo's, papagaaien en allerlei soorten vogels gewoon in het wild rondvliegen. Enorme bomen, zal later nog wel even wat foto's uploaden), 's avonds drankje gedronken naast het Opera House (plekje uit de wind) met heel mooi uitzicht op de Harbour Bridge en Sydney met alle lichtjes. En lekker live muziekje erbij van een bar vlakbij, heerlijk.
Avond wezen stappen in Kings Cross, dat is de buurt waar alle kroegjes zitten, maar ook waar de hoertjes op straat staan 's avonds. Maar ik had inmiddels 5 Nl jongens om me heen verzameld om me te beschermen, dus dat moest goed komen ;) Was een supergezellige avond en staan dansen tot diep in de nacht.
Die jongens (Tim, Nick, Loyd, Ferdie) zaten inmiddels in een hostel vlakbij de mijne, een heel vervallen en goor hostel, waar de kakkerlakken over de grond liepen, hun bedlinnen was niet verschoond en de ruit in de voordeur was kapot en de keuken was zo goor, ik was blij dat ik in m'n eigen hostel was gebleven :)
Hierna wilden we verkassen van hostel, maar bijna alles bleek vol te zitten in Sydney. Wonder boven wonder hadden twee vd jongens een hostel gevonden in Sydney, voor 5 dollar per nacht (wat echt haast onmogelijk is, een gemiddelde nacht kost 25 dollar). Het klonk enigzins vreemd, maar het was alles wat we hadden, dus wij richting de straat waar het hostel moest zijn. Niks te vinden, nog een kijken op internet waar het nou precies zat, wat bleek... we hadden een hostel geboekt genaamd 'Sydney Midtown hostel' aan een straat die ook echt bestond, maar het hostel bevond zich in, jawel, Jordanië.. Haha hele slimme actie. En werkelijk alle andere hostels in Sydney zaten vol. Daar stonden we dan met onze backpacks.. De enige optie was uitwijken naar een hostel in de Blue Mountains.
Wat echt een geweldige keus was, want mennn was wat het mooi daar!!! We zijn daar drie dagen gebleven (na twee dagen afscheid genomen van Loyd en Ferdie, die terug moesten naar Sydney) en hebben elke dag gewandeld door de bergen daar. Echt ongelooflijk wat een uitzicht, zo ver je kunt kijken. En die blauwe waas waar de Blue Mountains naar vernoemd is, maakt het uitzicht haast onwerkelijk. Dag 1 hebben we een wandeling gedaan naar de Drie Gezusters. Eerst een heel eind door de bergen die kant opgelopen en toen nog 1000 treden stijl omhoog, was kapot, maar was het uitzicht zo waard! Dag 2 de compleet andere kant opgelopen en eigenlijk was het uitzicht daar nog mooier dan dag 1, omdat we deze plek helemaal voor ons alleen hadden (geen hordes toeristen) konden we er extra van genieten.
Dag 3 ben ik samen met Tim nog een derde wandeling gaan doen en we kwamen bij een plekje dat wel een paradijs leek. Behalve ons was er niemand, we hebben gedompeld in de waterval die van metershoog op ons neer viel. Links en rechts metershoge rotswanden, voor ons keken we uit over de Blue Mountains tot kilometers ver. Verder complete stilte, alleen gefluit van wat vogels om ons heen. Wauw..
Je kunt je wel voorstellen dat ik hier nog lang niet weg wilde! Toen we de volgende dag weer wegreden in de trein terug naar Sydney had ik helemaal kriebels in m'n buik, wat een mooie plek. De treinreis duurde twee uur en ik realiseerde me hoe geweldig ik het naar m'n zin had in Australië. Zulke gezellige mensen om me heen, zulke prachtige plekken gezien en mooie momenten al mee gemaakt. En dit waren nog maar de eerste twee weken!
Volgende bestemming: Melbourne. Daar zal ik later meer over schrijven!

Heeeele dikke kus aan jullie allemaal vanuit Aus!!!!!
xxxxxxxxx








  • 18 Maart 2014 - 15:03

    Jaap IJmker:

    Wat gaaf dat je in Australië zit, Nina!
    Ik herken veel in je verhaal, ben 3 jaar geleden Down-Under geweest, en mag volgende maand weer :-)
    Veel plezier op je verdere trip!


  • 19 Maart 2014 - 08:44

    Priscilla Vlasiadi Lang:

    Geweldig!!! Ben helemaal blij voor je dat je dit doet... Ik geniet van je verhaal en it brings back memories van m'n rondreis Indonesië. Herkenbare dingen zoals het ontmoeten van andere backpackers en mooie plekjes op Mother earth. Ik kijk uit naar je volgende verslag!

  • 19 Maart 2014 - 14:50

    Henk Smit:

    Hee Nien,

    Prachtig om het nog eens na te lezen.
    Echt geweldig. Geniet er op los en doe dat vooral met volle teugen!

  • 19 Maart 2014 - 18:04

    Kim:

    Hi Nien, jee wat klinkt dat goed! Super dat je al zo snel zoveel leuke mensen hebt ontmoet. Zo zie je maar weer! Geniet van je volgende avonturen en ik kijk uit naar je volgende bericht! xx Kim

  • 19 Maart 2014 - 18:04

    Kim:

    Hi Nien, jee wat klinkt dat goed! Super dat je al zo snel zoveel leuke mensen hebt ontmoet. Zo zie je maar weer! Geniet van je volgende avonturen en ik kijk uit naar je volgende bericht! xx Kim

  • 19 Maart 2014 - 22:04

    Kitty:

    Hai Nina,wat een schitterende belevenissen,leuk om even mee te genieten en goeie reis weer verder,liefs Kitty:-)

  • 19 Maart 2014 - 22:18

    Karin Klomp:

    Heej Nien,

    Daar ie dan je eerste reis verslag!
    Wat leuk om te lezen, en super dat je het zo naar je zin hebt!
    Volop aan het genieten zo te lezen, hartstikke goed! :)
    Klinkt allemaal heel mooi en fijn daar, lekker blijven genieten!
    Heel veel plezier en geniet!

    En tot snel op de app of skype:)

    Liefs, xxx

  • 26 Maart 2014 - 16:29

    Jenny:

    Ha Nina, super om je verhaal te lezen! Wij hebben ook zo genoten (om een totaal andere manier weliswaar) van Sydney. Tof dat je dit aan het doen bent. Benieuwd naar de rest van je reis. liefs Jenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Nina

Actief sinds 18 Maart 2014
Verslag gelezen: 1409
Totaal aantal bezoekers 2292

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 13 Februari 2015

Down Under!

Landen bezocht: